Sista jobbdagen

Ja, imorgon är det sista jobbdagen, på ett tag i alla fall. Det känns lite konstigt. På min rad i schemat står det därefter "FL", märkligt. Ska jag...?
Smått surrealistisk känsla trots att magen är minst sagt påtaglig vid det här laget.
Jag mår ju inte så bra så på sätt och vis känns det skönt. Kunna ta det lite lugnt och lägga sig på rygg eller sova en stund när illamåendet är som värst. Samtidigt så gillar jag verkligen mitt jobb och har inspiration för flera saker som jag skulle vilja ta tag i eller komma igång med. Okvinnligt så det förslår har jag förstått då omgivningen förväntar sig att jag ska vilja vara hemma i ett par år och bara titta på barnet och tindra med ögonen. Märkligt att det fortfarande är så i 2000-talets Sverige.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0