Trött

Jag har jobbat 13 dagar i sträck (jo, jag vet det är självförvållat)  och idag kunde jag äntligen få njuta av en ledig dag. Snuttman firade in den nya dagen med förkylning och att vakna otaliga gånger under natten. Jag är också rätt förkyld. Vet inte om det är förkylningen, jobbsviten eller plusset som gör mig trött, eller så är det kanske en kombination av allt. Jag vågar inte riktigt skriva "detdär". att jag skulle vara ... 
Jag fortsätter att oroa mig, främst för att det ska vara något tok, drömmer om missfall och tråkiga besked på VUL, Jag ser det ändå som en fördel att det är det jag oroar mig för och inte vår i övrigt helt o-optimala situation med P som nu har varit arbetslös i över 2 år. Kanske känner jag mig ändå lite upplyft av min extra jobbvecka som kommer ge oss ett välkommet klirr i kassan. Trots allt är jag väldigt tacksam över att arbetsmarknaden för mig är så pass god och att jag, visserligen med en del slit och en arbetsvecka långt överskridande 40 timmar,  ändå har en möjlighet att dra in dessa goa extrapengar. Funderar givetvis på om jag vågar och orkar ge mig på några fler veckor, men om allt går som det ska finns ju risken för att jag snart mår lika dåligt som när jag väntade Snuttman.

Nu ska jag i alla fall sova, snor-pellarna  dvs Snuttman och jag,  har isolerats i vanliga sovrummet då P hoppas slippa baciller om han inte sover med oss. Jag hoppas på en bra natt inför kommande jobbvecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0