Nytt BM-besök och *trumvirvel* ny BM

Idag blev jag nästan less. Det var dags för nytt besök hos barnmorskan och det blev ytterligare ett nytt ansikte i raden!
Vi har nu under hela graviditeten lyckas träffa samma barnmorska två tillfällen, resterande gånger har det varit nya personer varje gång. Resultatet blir ju såklart därefter. Jag får frågan hur jag mår och förklarar att det är ungefär som jag brukar, dvs jag har ont och mår illa och kräks emellanåt. Sedan kommer ungefär samma frågor varje gång; om jag tar några läkemedel för illamåendet, om jag har testat stödbälte för foglossningen. Idag frågade hon till och med om det var första barnet. Trevligt kanske man kan tycka - jag blev mest irriterad över att hon inte hade bättre koll. Mitt blodtryck var högt dessutom, så nu är vi inbokade på en extra koll. Hon frågade om jag inte var trött och om jag var tvungen att jobba. Jag blev nog irriterad för det är klart att det inte är så att jag är tvingad att jobba, men det är ju så jag har tänkt mig/planerat och jag är inte för trött för att jobba. Hon lade inte direkt fram det som att jag kanske behövde vara sjukskriven heller, utan just med orden om jag var tvungen att jobba. Det är ju knappast semesterdagar jag ska ta av för att kontrollerna hos dem är avvikande, då är det ju faktiskt sjukskrivning. Jag kunde ju fundera på att sjukskriva mig själv en vecka som hon sa då.
P påstår att jag är lite aggressiv, jag kan förstå hans poäng, men jag är trött och less på mitt tillstånd och deras dåliga planering.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0