Public meltdown

I veckan pratade de om public meltdowns på radion när jag var på väg till jobbet. Ni vet, när det liksom bara rinner över och man ställer sig och storgråter som en stor treåring mitt bland folk. Idag var jag sååå nära.
Igår efter jobbet fick jag ju reda på att P och läkaren pratat om en annan medicin som kanske skulle tas istället för Ovitrelle om jag verkade för överstimulerad, men på måndag skulle vi få veta mer.
Förstod att den alternativa medicinen mest troligt skulle vara beställningsvara eller något som fanns på något enstaka apotek. Jag tillbringade därför förmiddagen med att åka runt till stadens olika apotek och leta efter medicinen. Första stället hade den inte hemma och om jag beställde kom den på tisdag först. Kronan och Cura hade den inte heller. Så fick jag span på nätet att vanliga Apoteket skulle ha den hemma 1-2 st i city.  Åkte dit och det fanns 1 kvar sa hon som expedierade mig och gick till lådan där den skulle ligga - där var det tomt! Så de hade ingen hemma, tänkte väl att det måste vara för bra för att vara sant. Liksom de andra apoteken kunde de få hem först till tisdag. Inte bra ifall jag skulle behöva ta medicinen på måndag. Frågade om de hade Suprecur nässpray istället då jag tänkte att det borde gå att ta det istället om det blir krisläge. Jodå, de hade 1 eller 2 st hemma så jag undrade om hon kunde lägga undan den ifall jag skulle behöva den på måndag. Men se, nej det gick inte, jag hade ju inget recept på just den. Men hon trodde att den nog skulle finnas kvar till på måndag. Suck. Där någonstans var jag färdig att sätta mig ner på golvet och tjuta. Jag tog ett djupt andetag och gick därifrån.
Och nej jag gillade inte avregleringen av apoteksmarknaden innan (märker av extra krångel på jobbet), jag gillar den ännu mindre efter förmiddagens övningar.


Kommentarer
Dina

Jag fick gå till tre olika apotekskedjor innan jag kunde få medicinen jag hade recept på. Det var inte skaffabarnmedicin men viktig för mig och jag behövde det ganska snabbt.

Det var den gamla vanliga Apoteket som hade min medicin. Jag är inte heller nöjd över avregleringen.

I dagens nyheter (SVT) sa de också att alliansen hade i denna lag också skrivit att ingen insyn får göras av allmänheten och media.

Svar: Ja, innan kunde man gå till ett apotek och om de inte hade det hemma så kunde de genast ta reda på om det fanns på något apotek inom X mils radie, nu är det ett helt projekt. Mindre lager hemma också på köpet.
Rebria

2013-05-04 @ 21:10:40
URL: http://dinasthlm.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0