Startskottet har gått!

Nu är vi igång med vår andra IVF. Igårkväll fick jag min mens och idag har jag tagit första sprutan. Ringde idag för att få bestämt exakt startdag och dos. Kändes lite, eller ärligt talat väldigt, konstigt att ringa till sin doktor på en helg på ett mobilnummer. Det var ju bestämt att vi skulle ringa när jag fick mens, men när jag konstaterade det på lördagkväll så kändes det så opassande att ringa och dessutom satt jag så till att det skulle vara svårt att komma ifrån och ringa. Så det fick bli idag istället. Det passade att börja idag och jag fick lite sänkt dos, ska ta 100 enheter Puregon. Första UL blir på tors-fre. Så nu är vi igång igen, första stimuleringsdag på Tures namnsdag - det måste väl betyda tur!


Kommentarer
Elin

Håller tummarna för er ! :)

2013-04-29 @ 03:05:40
URL: http://endromomfamilj.wordpress.com/
Fertilitetsresa

Så härligt att ni är igång! Jag hejjar på er!! =D
Kram

2013-04-29 @ 23:31:41
URL: http://fertilitetsresa.blogg.se/
S

Va skönt att ni är igång nu!!! Jag väntar fortfarnade på min mens, är på CD 30 idag och har normalt en cykel på 28-29 dagar. Men såklart, när jag vill att den ska komma så drygar den sig.
Kram

2013-04-30 @ 09:05:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0