Hemma igen

Ja, vi är hemma igen efter lite tillmatning och pyssel på BB. Han verkar nu ha fått grepp om det här med ätandet och har nu börjat gå upp fint i vikt, det känns skönt. På dagarna är han lugn och sover mestadel av tiden, till kvällarna kommer oftast "trollungen" fram och han är gnällig och inte helt nöjd. Som tur är tycker vi väldigt mycket om honom ändå ;)
 
Idag har vi varit till familjerätten och skrivit på papper, så nu har han både en pappa och två vårdnadshavare. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite gammaldags att man som sambor ska skriva på papper till skillnad från gifta där mannen automatiskt anses vara fader. Som om äktenskapet vore någon slags trohetsgaranti?
 
Eftersom vi har gjort IVF skulle vi också ha pappret från kliniken med oss där P skrivit under. Det tycker jag också är konstigt faktiskt, han har skrivit under att  det är ok att hans simmare används till mina ägg och att han är ok med att han blir pappa till ev barn. Jag menar  vad vore liksom alternativet (undantaget då spermiedonation)? Skulle han inte förstå innebörden av att gå till en IVF-klinik och lämna ifrån sig sina simmare i ett provrör till lab samtidigt som hans sambo blir plockad på ägg som odlats fram genom dagliga injektioner i magen och flera gynkontroller? Till skillnad från en svängom i sänghalmen som är begripligt för alla...
Och jag har då inte skrivit på något papper om att jag tycker det är ok att mina ägg träffar hans simmare för den delen. Ja, Sverige 2014...
 
Tack för alla gratulationer, jag skriver lite mer när vi landat litegrann :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0