Får jag gnälla lite till?

Vi är såklart lyckligt lottade, jag vet det. Just nu mår jag dock inget vidare. Idag tog det totalstopp, hade kräkts tre gånger redan innan åtta på morgonen och jag blev hemma från jobbet. Det var nog tur för dagen fortsatte i samma tecken. Först nu vid sextiden på kvällen lyckades jag få i mig en portion mat utan att det kom upp igen.
Jag försökte få tag på barnmorskemottagningen för att få lite medicin utskrivet och teleQ lovade så fint att ringa upp mig på förmiddagen. Det hände aldrig. Som tur var kunde jag få medicinen utskrivet via andra kontakter, någon fördel ska man väl ha av att vara i vården.


Kommentarer
Ebba

Frågar du mig får du gnälla hur mycket du vill... Bara för att man vill ha ett barn behöver man ju inte gilla att kräkas (eller ens gilla att vara gravid öht). Tänker på en sak jag läste i en annan gravidblogg: "Barnet är önskat. Gravidbesvären är det inte". :-)

Ta hand om dig!

Ebba
(som hoppas på att få gnälla om sprutor i magen om två veckor, ET om en månad och gravidillamående ett par veckor efter det)

Svar: Ja, jag försöker säga det till mig själv med, att man får gnälla när läget är som det är just nu. Samtidigt känner jag av en viss "hajp" i barnlöshetssvängen, det känns som förväntningarna är att man ska vara strålande lycklig när man väl är gravid, hur jävligt det än är. Man tillhör ju ändå en av de där som har lyckats, som andra skulle kunna döda för att få vara.Spännande, är det första IVF? Jag ska hålla tummarna.

R
Rebria

2013-07-10 @ 23:46:54
URL: http://ebbaspotatisar.wordpress.com/
Ebba

Mitt andra IVF. Jag har ett halvskrivet blogginlägg om det första, men det dyker alltid upp något som jag blir arg på som jag måste blogga om när jag väl har bloggtid... IVF1 blev 5 embryon, 2 återföringar, 1 plus och 0 barn kan man sammanfatta det.

Hoppas att du mår bättre snart!

Svar: Sådär, nu har jag läst första delen om första IVF:en. Jag vet att jag nog har sagt det förr, men jag tycker du skriver så mycket klokt på din blogg. Kanske är det för att jag också har en naturvetenskaplig grund som jag sympatiserar med många av dina åsikter.
Rebria

2013-07-14 @ 22:58:05
URL: http://ebbaspotatisar.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0