Ny BM och nytt UL

Ja, häromveckan var vi hos ny BM - igen. Jag förstår såklart att det är svårt för dem när en ordinarie plötsligt blir sjuk, men det blir lite tradigt för oss att träffa en ny BM varje gång. Dessutom verkar det ju ställa till det för oss och dom. Alla värden såg nämligen bra ut, utom just SF-måttet. Vid förra mätningen hade det ju planat ut, och vid denna mätningen fortsatte det att plana ytterligare. Så det blev ytterligare en barnmorska som fick komma in och mäta och lyckades få det till någon centimeter ytterligare jämfört med den första. Det är väl lite av problemet med just SF-måttet, det är nog bra om det är en och samma person som mäter varje gång då alla verkar mäta lite olika. Efter att de hade mätt och tryckt på mitt bäcken gjorde det så ont i höfterna att jag inte tog mig upp från britsen med mindre än att P fick ge mig en hjälpande hand.
Imorgon blir det ett nytt tillväxt-UL för att se hur stor Ananasen är. Som tur är oroar jag mig inte så mycket för de dalande SF-måtten utan jag tror att allt kommer se bra ut imorgon. Och sen blir det en ny BM till nästa kontroll vi har inbokad i mellandagarna, tjiho :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0