Några liter dropp senare...

Det blev en tur till sjukan.  I onsdags hade jag en så dålig dag då ALLT utom en ynka 88:ans glass och några Kåvepenintabletter kom upp. Dagen därpå gick det inte direkt bättre utan minsta klunk saft vände. Riktigt så går det ju såklart inte att hålla på, särskilt när det är lite lagom kvavt ute och man till följd av det bristande intaget inte har kissat något på ett halvt dygn. P drog en lättnadens suck när jag själv föreslog att vi kanske behövde höra av oss till barnmorskemottagningen för lite mer hjälp. Han vet ju hur envis jag är och hur ogärna jag uppsöker sjukhus, i alla fall som privatperson.
 
Det gick inte att komma fram till barnmorskemottagningen och då vi bor så nära så åkte vi dit istället. Det blev en sängplats och dropp för mig, tre liter senare kände jag mig lite piggare. Fick också lite illamående-medicin direkt i blodet. Urinprovet visade såklart full pott på ketoner. Ketoner bildas när kroppen bryter ned fett och är alltså ett tecken på att man inte får i sig ordentligt med energi. Blev erbjuden att stanna över natten men ville ju såklart hem :) Har nu fått ny medicin mot illamåendet som jag hoppas tillsammans med upptankningen ska ge mig en liten nystart.


Kommentarer
Ebba

Men oj vad du råkar ut! Borrelia och uttorkning... Tur att du jobbar i vården och kan hålla lite koll på dig själv. Jag hoppas verkligen att allt blir bra nu när du har blivit professionellt ompysslad.
Krya på dig!
~Ebba

Svar: Ja, jag vet inte, självklart har vi haft tur i mycket men jag kan inte påstå att första delen av resan gått så värst smärtfritt. Självklart finns det många fördelar med att vara i vården men samtidigt tycker jag att det gör att det nästan blir jobbigare att själv söka hjälp, knäppt av mig jag vet :)
Rebria

2013-08-09 @ 23:44:12
URL: http://ebbaspotatisar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0