En dag för sådana som oss

Idag är det ofrivilligt barnlösas dag. Jag har haft fullt upp hela dagen men försökt hålla ögon och öron öppna för att se om det lyfts något i media. I vår dagstidning fanns det ett halvsidesreportage om ett par som fått sina två barn tack vare spermiedonation, men det var nog det enda jag sett i ämnet. Innan jag släcker lampan ska jag kika hur rapporteringen ser ut på nätet.
Jag önskar att jag orkade stå upp för alla oss kämpare därute. Tala om vilket litet helvete det är och hur dåligt många mår på den här resan. Tala om att det här visst är en sjukdom och inte bara klumpiga människor som "inte riktigt får till det". Men jag är för svag, just nu kan jag inte riktigt. Jag är för tagen av vår egen kamp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0