Utanför min kontroll

Idag är en dag när tankarna spretar åt alla möjliga håll och nivån av frustration i kroppen är hög. Allt i denna karusell ligger så helt utanför min kontroll. Och det stör mig, stör mitt sinne, ger mig inte ro.
 
Vi har gjort "alla rätt", vi började försöka medan jag var i ung ålder, vi röker inte, dricker högst måttligt,  jag är fullkomligt normalviktig,  motionerar regelbundet, äter både frukt och grönsaker, vi har haft sex regelbundet. Och ändå - det bara går inte!
Jag har lydigt tagit alla tabletter, sprutor, gått på oräkneliga gynkontroller som är bland det mest avskyvärda jag vet. Och fortfarande - det fungerar inte!
 
Det har gått rätt så bra för mig i livet, även om allt inte alltid varit lätt. Många saker har jag löst, ibland mot alla odds, genom att jobba hårdare och anstränga mig mer. Det har inte alltid gett utdelning direkt och ibland har jag verkligen fått kämpa. Men oftast så i slutändan har det kommit en öppning, en ljusning, resultat av alla mina ansträngningar.
 
Nu finns det inget jag kan göra. Inget som gör skillnad. Som påverkar utgången i detta lotteri. Jag skulle så gärna vilja att det fanns något jag kunde göra.


Kommentarer
K

Det är hemskt när man utsätts för något som man absolut inte kan varken kontrollera eller påverka. Då kan man bara hoppas på att man har tur.
Kram

2013-03-28 @ 22:42:24
URL: http://motettliv.blogg.se
Elin

Det är verkligen så orättvist att vi inte får lyckas :( man kämpar kämpar och ändå händer inget <3
Man känner sig så maktlös!
Kram

Svar: Ja tänk om det fanns lite mer rättvisa i denna branschen!
Rebria

2013-03-29 @ 10:53:47
URL: http://endrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0