Imorgon är det TD

Ja, för alla er som inte är "i branschen" så är det alltså testdag imorgon, den dagen vi fått order av kliniken att göra ett graviditetstest. Nu vet jag ju redan att det kommer vara negativt så det känns nästan lite fånigt att behöva göra ett, det kommer vara sådär nästintill hånfullt tvärblankt.
Sedan ska vi ringa till kliniken och meddela resultatet och jag grämer mig nästan. Det känns så svart på vitt och ringa dit och berätta att det inte blev nåt. Och så är de så himla gulliga och förstående på kliniken, så då blir jag gråtmild nästan bara av det. Kanske blir det P som får ringa.


Kommentarer
På färden mot tre

Hej! Hittade just din blogg och tyckte den var intressant att läsa för mig som just påbörjat min första ivf. Jag har gjort 3 st stimulerade inseminationer tidigare. Om jag förstod rätt så var detta er första ivf. Har ni gjort andra behandlingar tidigare? Jag är verkligen så ledsen för er skull att det inte lyckades denna gång. Jag hoppas ni hittar igen er kraft och positiva energi för att snart försöka en ny ivf. Det finns ju så mycket läkarna kan göra för att ändra och prova nya saker vid varje ivf-försök. T ex; om det inte lyckades med att mer än ett av alla dina ägg blev befruktade kanske de är öppna för att befrukta med en spermie direkt i ett antal ägg nästa gång. Lycka till! Styrkekramar!!

Svar: Ja detta var vår första ivf. Tidigare har vi kört Pergotime 6 månader varav 1 med insemination, 2 månader med lågdos-FSH (sprutor). Nästa gång kommer det bli ICSI för vår del.Vad spännande med ivf, var går ni någonstans?
Rebria

2013-03-25 @ 23:26:46
URL: http://pavagmottre.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0