Nya planer

Nu är äntligen de nya planerna spikade. Doktorn ringde i eftermiddags och jag kunde svara.
Det blir korta protokollet på nästa mens som kommer. Känns skönt att komma igång snabbt igen. Det blir ICSI nästa gång eftersom vi fick så få ägg befruktade. I övrigt ville de inte ändra på något utan det blir som sagt korta protokollet och samma medicin. Bra att de ändå var nöjda med den delen av förra behandlingscykeln. Sedan fick vi ett mobilnummer till doktorn, så att vi skulle kunna ringa och få startdag (dag 1-3, beroende på hur det passar antar jag) och dos även om jag får mens på en helg. Smidigt och bra men det kändes konstigt. Jag tror nästan jag kommer tvinga P att ringa om vi måste utnyttja det.

Så nu oroar jag mig för när mensen ska komma. Kommer den komma i vanlig tid, eller tänker den ta tillfället i akt och strula? Smärtsamt medveten om hur lite jag har att säga till i frågan.


Kommentarer
S

Skönt att ni får starta så snart. Jag fick samma möjlighet, att starta med försök 2 vid nästa mens. Känner mig riktigt laddad inför detta =) Hoppas oxå mig mens håller sig till sina normala rutiner, eller ungefär iallafall. Enligt det normala så bör den komma 29 april.... Så bara att hålla tummarna och njuta av en hormonfri månad.
Kram

Svar: Ja det känns bra att komma igång, känns som det är vår enda möjlighet så lika bra att köra på. Ett till misslyckande orkar jag dock inte ens tänka på. Låter som vi borde ligga inte så långt ifrån varann, om inget strul borde jag få mens mitten av v 17. Då ska vi hålla tummarna för oss båda!Kram
Rebria

2013-04-05 @ 10:31:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0