Ingen panik - allt på en gång

Ibland undrar jag hur jag lyckas. Sitter just nu och försöker slutföra bokslutet och momsrapporten (som ska lämnas in med deklarationen nästa vecka) i min egna firma och letar frenetiskt efter några kronor som fattas. Jag är verkligen ingen stjärna på bokföring, kan nästan ingenting men har under året hjälpligt försökt lära mig för att sköta om bokföringen på egen hand. Jag har visserligen tagit hjälp med just bokslutet och momsen men varken jag eller redovisningstjejen kan riktigt sätta fingret på var sista kronorna som fattas är.
 
Annars så ska jag åka iväg med ena hästen över helgen sisådär dryga 30 mil, vi åker redan på fredagskvällen för att hinna fram i tid. Utrustningen ska putsas och lastas i trailern, och så var det lite foder och särskilda kläder till mig som ska packas med. Behöver komplettera med några inköp av saker som tagit slut. Och visst ja, behövde ju byta till sommardäck på trailern med så jag gjorde det av bara farten ikväll. Sedan ska hästen tvättas, friseras och putsas. Förutom de fyra andra hästarna som ska ha sitt dagliga såklart.
 
För övrigt så borde jag få mens vilken dag som helst nu, tog en kur Provera för att få igång den och slippa bli sen i förhållande till den preliminära planeringen. Sedan startar vi vår andra IVF. Dock ville doktorn gärna att jag skulle komma på ett VUL i samband med start eller strax efter för att se att allt såg bra ut, med tanke på att jag fått sätta igång mensen. Så det ska klämmas in någon dag som jag inte vet vilken än eftersom jag inte vet när blödningen behagar dyka upp.
 
Glömde jag att nämna att jag har ett (mer än) heltidsjobb med? Och inget extra ledigt nu, snarare jobbprojekt som väntar på att jag ska ta itu med dem, trots att jag knappt har någon avsatt arbetstid till det.
 
På något sätt ordnar det sig nog.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rebria.blogg.se

En blogg om mitt liv, min vardag och just nu våra fruktlösa försök att få barn.

RSS 2.0